Feeds:
Wpisy
Komentarze

Archive for Maj 2011

Oj gdzie nas ostatnio nie było….

 

Tym razem nacieramy na Szczecin i największę doroczną imprezę tego regionu   – DNI MORZA

W czasie Dni Morza odbywa się nierozerwalnie połączony z imprezą Jarmark rozmaitości. Na stoiskach jarmarkowych handlowcy, rzemieślnicy, prezentują rękodzieło, pamiątki, wyroby regionalne, różnorodne gadżety, biżuterię, zabawki, upominki, balony, itp. Nie brakuje też dobrej kuchni.

Po raz kolejny podczas Dni Morza swoje prace i talenty zaprezentują malarze, rzeźbiarze, rysownicy i muzycy zgromadzeni w Alei Artystów. Odwiedzający będą mogli zakupić oryginalne i piękne przedmioty użytkowe i dekoracyjne.

Aleja Artystów od kilku lat gromadzi twórców chcących zaprezentować swoje prace i talent: malarzy, rysowników, rzeźbiarzy, muzyków, twórców sztuki rękodzielniczej (np. koronek, haftów, witraży, wyrobów tkackich itp.), innych artystów amatorów lub profesjonalistów oferujących własnoręcznie wykonane produkty, a ponadto także kolekcjonerów.

Tym razem Crafttrioszki też zapragnęły zgromadzić się z innymi artystami w Szczecinie

i przybywają tu 10-12. 06.2011r

Poza Aleją artystów na Wałach Chrobrego gdzie będzie można nas spotkać , będziemy w tych samych dniach w Stowarzyszeniu Aktywności Twórczej „FORMA” w Szczecinie na cyklu warsztatów, które poprowadzimy. Wszystkich chętnych zapraszamy, więcej informacji na stronie stowarzyszenia TU

Dni Morza to wiele innych atrakcji, a bardziej szczegółowe informacje znajdziecie TU 

 

Serdecznie zapraszamy !!!!!

Reklamy

Read Full Post »

21 maja byłyśmy na kiermaszu na Saskiej Kępie

 

Impreza odbywała się pod hasłem „lata 20, lata 30….” i w związku z tym towarzyszyły jej termatyczne pochody,

 – a to wojsko przemaszerowało nam przed stoiskiem – kawaleria i piechota.

(dodam ,że piechota była bardziej bezpieczna, bo nie zostawiała po sobie nieczystości….;-(

– a to przejechały piękne stare samochody z tamtego okresu

Spacerowały również grupki ludzi przebrane w stroje z epoki. Oprócz tego na dwóch scenach odbyłały się różne koncert.

A tak my uświetniłyśmy swoją obecnością kiermasz na Saskiej Kępie 😉

Wszystkim bardzo dziękujemy za miłe spotkania i wiele miłych słów uznania dla tego co robimy.

Pozdrawiamy  i na pewno do zobaczenia za rok.

Read Full Post »

Obiecany prepis na CYNAMONKĘ

Na wstępie krótka historia tego przepisu nieodzownie związanego ze spotkaniami Craftowymi.

Wywodzi sie on z Craftladiesowych spotkań u Sasili, a autorem o ile niczego nie pomyliłam jest Puchatek

Jako, że prawa autorskie już zwróciłam prawowitemu właścicielowi mogę teraz  podać przepis.

 

CYNAMONKA

4 jajka

1 szkl. cukru

2 szkl. mąki (niepełne)

2/3 szkl. oleju

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka sody oczyszczonej

1 łyżka cynamonu ( ja daję zdecydowanie więcej)

1 szkl. posiekanych orzechów

5 jabłek (ok. 1 kg)

 

Jajka utrzeć z cukrem, wlać olej, dodać mąkę z sodą , proszkiem i cynamonem. Dodać orzechy i obrane, pokrojone w kostkę jabłka.

Piec ok. 45-50 minut w temp. 180 st. C ( czasem trzeba dłużej)

 

SMACZNEGO!!!!!

Read Full Post »

Dwa dni intensywnej pracy zaowocowały jak poprzednio małymi dziełami sztuki. Dziewczyny z całej Polski zjechały, aby nauczyć się pod okiem Charity konstruować techniką nuno filcu formy ubraniowe. Tym razem powstały sukienki, tuniki i różne inne wdzianka, a jakie zobaczcie sami…

Na poczatku dziewczyny łyknęły trochę teorii na temat tego, jak wykonać wykrój

a później zabrały się z zapałem do pracy

W przerwach podziwiałyśmy prace Charity i wypatrzyłyśmy ciekawą prace kursantki

Można było również zapoznać się z literaturą w wiadomej tematyce

Drugiego dnia dziewczyny kończyły układanie, namiętnie rolowały swoje ubranka  i z lekkim zaskoczeniem i niedowierzaniem przymierzały swoje kreacje ( to nic, że ociekajace wodą 😉

A oto i kreacje w pełnej krasie

Tutaj już cała grupa pod wodzą prowadzacej i w asyście organizatorek 😉

I dumne posiadaczki certyfikatów ukończenia kursu

Wszystkim bardzo dziękujemy za zaangażowanie, cierpliwość i wytrwałość.

Niektórym szczególne dzięki za pozytywną energię, optymizm i odwagę.

Szczególne podziękowania dla prowadzacej.

Mamy nadzieje, że wszystkie Panie wyjechały zadowolone i dumne ze swoich małych dzieł sztuki.

Read Full Post »

Kurs filcowania

form przestrzennych na torbie

14-15 maj

Warsztaty dla osób  średnio zaawansowanych i pragnących stworzyć oryginalną i bogatą w struktury torbę.

Na warsztatach będzie można się nauczyć tworzenia wielowarstwowych struktur i ciekawych fantazyjnych form z filcu. Nauczysz się tu kolejności wykonywania  prac i planowania kolorystycznego warstw. Tu praca nożyczkami nie jest zabroniona ;-). Ograniczy Cię tylko Twoja wyobraźnia

Termin 14-15 maj

Warsztat trwać będzie 10-12 godzin

Cena 320 zł /os.

Cena obejmuje :

-wszystkie potrzebne materiały

-słodki poczęstunek i napoje

-wykonana praca jest własnością kursanta.

Warsztaty prowadzi

Marta Słowikowska – Ławrynowicz – wieloletnie doświadczenie w dziedzinie filcowania, tkactwa, malarstwa i nie tylko. Prekursorka wielu technik filcowania na rynku polskim. Wulkan energii i skarbnica zwariowanych pomysłów craftowych.

warsztaty odbywać się będą

w Warszawie

W szkole niepublicznej „Nasza szkoła”

na ul. Myśliborskiej 53

14-15  maj  –   start godzina 10.00

Warunkiem uczestnictwa jest wpisanie się na listę na dany warsztat (kontakt mycorner@crafttrioszki.pl)

i przedpłata w wysokości 50 % wartości kursu  (dane do wpłaty zostaną przesłane po zgłoszeniu).

Każdy uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

W dniu kursu  uczestnicy będą mogli również dokonać zakupów artykułów do filcowania  z naszego sklepu z 5 % rabatem.

ZAPRASZAMY !!!!!!!

Read Full Post »

Wyprawa do Słupska była dla nas wielkim logistycznym wyzwaniem, bo pierwszy raz wystawiałyśmy się po chmurką i tak daleko od domu. Jednak cały wysiłek się opłacił, bo było przemiło i bardzo twórczo. Jak zawsze przy takich okazjach udało nam się poznać w realu kilkoro znajomych  z sieci jak i wielu innych wspaniałych twórców , o Panu Januszu od racuchów nie wspominając 😉

Pogoda wprawdzie w długi weekend robiła psikusy my jednak nie możemy narzekać bo śniegi nas nie oprószyły. Oba dni były bardzo słoneczne, za to jak to nad morzem bardzo wiało więc lekko przemarzałyśmy.

A teraz kilka fotek :

A na tych zdjęciach  można zauważyć działanie wiatru. Jednak nasz namiocik się sprawdził i nie odleciał jak to się zdarzyło innym wystawcom.

Dziękujemy wszystkim za miłe spotkania , dobre słowa i do zobaczenia wkrótce tym razem w Warszawie 😉

Read Full Post »